La data de 17.11.2020 Filiala Orhei a CCI a RM împreună cu Filiala Soroca au organizat prezența participanților în cadrul webinarului cu tematica: ”ASPECTE PRIVIND AVIZAREA SITUAȚIEI DE IMPEDIMENT JUSTIFICATOR ȘI OBȚINEREA AVIZULUI ÎN RELAȚIILE COMERCIALE”.
Webinarul a fost realizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM), în parteneriat și cu susținerea Programului USAID Reforme Structurale în Moldova (Programul) și este organizat în contextul ultimelor modificări legislative în domeniu și anume modificările la Legea cu privire la Camera de Comerț și Industrie, votate în lectura finală de Parlamentul Republicii Moldova la 11 septembrie 2020, prin care Camerei i se atribuie funcția de a emite avizele ce atestă circumstanțe survenite ca urmare a unor fenomene ale forțelor naturii, a actelor normative/administrative, a acțiunilor sau inacțiunilor ori altor fenomene/evenimente (în afara controlului debitorului) de natură a fi invocate ca impediment justificator de neexecutare a obligației acestuia. Prin această lege s-a asigurat ajustarea cadrului legal cu prevederile Codului Civil, care a substituit conceptul de „forță majoră” cu cel de „impediment care justifică neexecutarea obligației”.
Pe parcursul webinarului a fost oferită asistența informațională necesară pentru realizarea măsurilor de ordin legislativ şi tehnic relevant constatării situației de impediment justificator şi de obținere a avizului ce atestă impedimentul justificator (intervenit în contractele comerciale) în relațiile dintre subiecții activității de întreprinzător.